۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۵۱

پذیرش مدیریت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری از سوی قزوه برای یکسال

پذیرش مدیریت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری از سوی قزوه برای یکسال

مدیر جدید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با بیان اینکه مسئولیت مرکز آفرینش‌ها را به اصرار دوستان و به دلیل فضا و جو دوستی در این مرکز پذیرفته است، گفت که ترجیح می‌دهد به مدت یک سال در این مرکز فعالیت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قزوه با بیان این كه شرایطم به گونه‌ای نبود كه بتوانم مدیریت مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری را قبول كنم، گفت: از سال 62 كه شعر را خیلی جدی شروع كردم با حوزه هنری ارتباط داشته‌ام و آن ارتباط را حفظ كرده‌ام. بعد از ماجرای درگذشت دوستان شاعرمان مرحوم حسینی و مرحوم امین‌پور رفتم و بعد از مدتی باز آمدم و به اتفاق آقای كیاسری و بیدج و دوستان دیگر مجله شعر را آغاز كردیم و در مجامع ادبی برنامه در جلگه عشاق و دیگر برنامه‌ها را برگزار كردیم، اگر چه مدت طولانی نبود اما حركت‌های خوبی انجام شد.

قزوه با تاكید بر این كه در این 30 سال فعالیت ادبی، حوزه هنری خانه من بوده است، گفت: احساس می‌كردم حوزه هنری خانه دومم است و ارتباط من با حوزه هنری معنوی بوده است.

این شاعر و نویسنده افزود: در دوره‌ای كه صفحه بشنو از نی را آغاز كردم با همكاری بیدج و طرح‌های حبیب صادقی بود و 8 سال در روزنامه اطلاعات فعالیت داشتم و آن صفحه، كار من یك نفر نبود و كاری بود كه همه اعتماد می‌كردند و هر وقت كه شعری از من در آن ستون منتشر می‌شد به اصرار حجت الاسلام دعای بوده است.

وی با اشاره به اینكه همیشه در كارم جدی بودم، عنوان كرد: در كنار جدیت در كار، رفاقت‌ها همیشه بوده و در شورای شعر وزارت ارشاد و مسئولیتم در هند هم همینطور بوده است. تلاش كرده‌ام كارنامه موفقی داشته باشم و برای كارم وقت می‌گذاشتم .

قزوه خاطرنشان كرد: من یا مسئولیتی را قبول نمی‌كنم یا اگر قبول می‌كنم از تمام ظرفیت‌های مجموعه استفاده می‌كنم و الان هم فكر می‌كنم كه آموزش برای هنرمندان حوزه هنری باید بسیار جدی باشد، خیلی بد است كه نویسنده یا شاعر كشورمان خارج از كشور برود و نتواند خودش را معرفی كند و به زبان انگلیسی صحبت كند یا كارنامه‌ای كه دارند و خیلی قابل قبول است ترجمه‌ای از آن نداشته باشیم.

وی افزود: در جشنواره‌های خارج از كشور شاعران و نویسندگان ما می‌درخشند و در همین جشنواره بابل عراق كه با موسی بیدج و عبدالملكیان رفته بودیم هر 3 روز كه 30 شاعر بودند و هر روز یك نفر از شاعران ایران شعرخوانی داشت، تنها شاعرانی كه تشویق جدی می‌شدند، شاعران ایران بودند آن هم در عراق كه سرزمین شعر است و برایشان جالب بود و فكر می‌كردند ما بهترین شاعران ایران هستیم، در حالی كه من مصاحبه كردم و گفتم كه 100 تا شاعر مثل ما در ایران هست و شعر ایران اینقدر بلند است و دارای جایگاه و ارزش است.

مدیر مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با بیان اینكه باید در افق معرفی ادبیات ایران به زبان‌های دیگر كار شود، گفت: رویش‌هایی كه در شعر و داستان ما وجود دارد، باید همراه با زایش‌هایی هم باشد و همراه با نسل جدیدی كه می‌آیند این مكان را خانه خودشان بدانند و از همه مهم‌تر این كه اینجا حوزه هنری است و پایگاه شعر و ادبیات انقلاب است و تعهد به انقلاب و نام مبارك امام خمینی (ره) در آثار باید وجود داشته باشد و تفكرات حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی نباید فراموش شود.

کد خبر 2053579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha